8 wskazówek jak wybierać pierwszy rower górski

8 wskazówek jak wybierać pierwszy rower górski

Jeśli dopiero zaczynasz przygodę z MTB lub jeździsz na szosie, szukając emocji związanych z pokonywaniem bezdroży i jazdą w terenie, dobrze jest wiedzieć, na co zwracać uwagę, jeśli chodzi o znalezienie odpowiedniego roweru górskiego. Zapoznaj się więc z naszymi najważniejszymi wskazówkami, jak znaleźć idealną jazdę, aby przygotować się na szlak taki jak https://www.wyprawyrowelove.pl/.

1. Uzyskaj odpowiedni rozmiar

Po pierwsze, wszystko inne jest drugorzędne w stosunku do odpowiedniego rozmiaru ramki. Ale nie polegaj na podanym rozmiarze – podczas gdy wiele firm przechodzi na małe, średnie i duże zamiast coraz bardziej niedokładnych liczb (rurki podsiodłowe kurczą się, nawet gdy ramy stają się dłuższe), nie ma standardowego pojęcia, co na przykład stanowi wielki. Wielkość jednej marki może się równać z medium innej.

Zamiast tego będziesz chciał mieć pewność, że Twój rower jest dla Ciebie odpowiedni . Poszukaj (i porównaj) pomiary zasięgu (odległość od siodełka do kierownicy) i stosu (odległość od środka korby do rury środkowej) i nie bój się jechać dłużej niż na rowerze szosowym. Długi przedni trójkąt sprawia, że ​​oś jest dalej do przodu, co pozwala ją dociążyć (dla przyczepności) bez ryzyka przejechania prosto przez kierownicę przy pierwszym uderzeniu. Pomaga również we wspinaniu się, utrzymując przednie koło w miejscu.

Tylko nie idź tak długo, że nie ma przepustki. Potrzebujesz tylko kilku centymetrów. Krótka rura podsiodłowa zapewnia dobry przekrok i największe pole manewru, ale upewnij się, że nadal możesz uzyskać pełną wysokość pedałowania bez nadmiernego wysuwania sztycy. Zwróć uwagę, że 29-tki mają wyższy przód, a pozycję jazdy można znacznie poprawić za pomocą alternatywnych mostków , kierownic i sztyc siodełka .

2. Wybierz rozmiar koła

Średnice zostały ustalone na łatwy, binarny wybór 27,5 cala (650b, agresywny szlak i zjazd) lub 29 cali (XC i szlak). Jednak rozmiary Plus z szeroką obręczą i niedawny trend w kierunku 29-calowych kół zjazdowych zamulają wody.

Chociaż mocne, sztywne i lekkie (jasne) 29ery bez wątpienia staną się bardziej powszechne w ciągu najbliższych kilku lat – wraz z odpowiednimi oponami i ramami – na razie wybór pozostaje w dużej mierze taki sam: preferuj większe obręcze na duże mile lub mniejsze, mocniejsze rozbijając szlaki. Rozmiary plus mogą naprawdę się opłacić na hardtailach, ale są one wrażliwe na ciśnienie w oponach i istnieje pewne pytanie, czy naprawdę przyjadą.

3. Wybierz hardtail lub full-suss

Tylny amortyzator, łożyska, łącznik i dodatkowe komplikacje produkcyjne pełnego zawieszenia — wszystko to kosztuje. W rezultacie prawdopodobnie dostaniesz lepszą specyfikację części w hardtailu niż w rowerze full suss w tej samej cenie. Będziesz mieć mniej konserwacji i mniej rzeczy, które mogą pójść nie tak.

Z drugiej strony rowery z pełnym sussem są teraz bardziej zaawansowane niż kiedykolwiek, więc ich zalety mogą nadal przeważać nad wadami. Nie ma też potrzeby odrzucać, ale zapomnij o konieczności „nauczenia się” na hardtailu przed zakupem „dużego roweru” – to mit. Naprawdę, to jest preferencja.

4. Nie przejmuj się wagą

Waga jest ważna, ale w terenie siła jest marginalnie ważniejsza. Gdy przypadkowe kamienie, korzenie i koleiny mogą chwycić Cię ze wszystkich stron – cierpi na tym dokładność kierowania, pokonywanie zakrętów i pewność siebie, zmniejszając prędkość. Lepiej zabrać ze sobą kilka dodatkowych kilogramów i trzymać rower z dala od żywopłotu. A także poza warsztatem.

5. Uważaj na krzykliwe bibeloty

Nie daj się zwieść ładnemu tylnej przerzutce: często są one ulepszane, aby pomóc w sprzedaży roweru. Ważny jest wysokiej jakości mech, ale także manetki i korby – nawet tarcze nie są zbyt daleko w tyle. Należy pamiętać, że komponenty o niższej specyfikacji są cięższe, bardziej prymitywne i nie warte płacenia za premium, więc weź pod uwagę swój plan na przyszłe ulepszenia. FSA oferuje różne wysokiej jakości komponenty MTB .

6. Wybierz jakość zawieszenia, a nie ilość

Sprawdź recenzje widelców i amortyzatorów (na pełnym suss) roweru, na który patrzysz, i skorzystaj z witryny producenta, aby uzyskać dokładne modele. Należy pamiętać, że jednostki OE (oryginalne wyposażenie) mogą mieć inną (często niższą) specyfikację niż podobnie wyglądające jednostki z rynku wtórnego. Wysokiej jakości tłumienie i przyzwoity resor pneumatyczny zrobią dla Ciebie o wiele więcej niż jakakolwiek dodatkowa podróż.

7. Poszukaj przyszłościowej konstrukcji

Sprawdź aktualne/popularne średnice i rozstaw osi, a także stery , suport , a nawet średnice sztycy – będziesz miał trudności z uzyskaniem coraz bardziej popularnej sztycy regulowanej (do zmiany wysokości siodełka w locie) w najmniejszej średnicy. Pożądane jest również wewnętrzne prowadzenie dropperów, chociaż to, co zyskuje dzięki wewnętrznemu okablowaniu przekładni/przewodom hamulcowym, może stracić na hałasie i łatwości konserwacji.

8. Zachowaj trochę budżetu

Skorzystasz z dedykowanego kasku szlakowego, z większym pokryciem, mocniejszą konstrukcją i przyzwoitym daszkiem. Możesz także chcieć plecak i okulary, aby odeprzeć latający. Są też lepkie buty do pedałów płaskich lub buty do rowerów górskich, korki i pedały zatrzaskowe.

Możesz również chcieć, aby nowe opony pasowały do ​​twojego terenu, lub po prostu dlatego, że opony OE mogą używać twardszych, tańszych mieszanek i / lub cięższych stalowych koralików niż ich odpowiedniki na rynku wtórnym. Możesz także dostroić przerzutki i prawie na pewno dostosować kształt i rozmiar kokpitu .

Z drugiej strony, to wszystko nadal liczy się jako ulepszenie twojego roweru!