Dlaczego marketing wideo jest tak skuteczny?

Dlaczego marketing wideo jest tak skuteczny?

Kiedy próbujesz zrozumieć znaczenie marketingu wideo i dlaczego jest tak skuteczny, posiadanie wehikułu czasu może pomóc. Dlaczego pytasz? Cóż, spojrzenie wstecz na jedną z oryginalnych teorii komunikacji może pomóc nam lepiej zrozumieć, w jaki sposób ludzie konsumują media.

Teoretyk komunikacji Marshall McLuhan napisał słynne słowa: „Medium jest przesłaniem”. Ta teoria wyjaśnia , że ​​sposób prezentowania treści pomaga kształtować nasze rozumienie i postrzeganie tych treści. Mówiąc prościej, notatka miłosna wysłana SMS-em ma znacznie inny wpływ niż ta sama notatka namalowana na płótnie.

Jeśli chodzi o filmy marketingowe, krótki klip przedstawiający nowy produkt i wszystkie jego szczegóły prawdopodobnie lepiej odbiją się od odbiorców niż post na blogu wyjaśniający te szczegóły za pomocą tekstu. Statystyki dotyczące wideomarketingu uzupełniają teorię McLuhana i jej znaczenie dla współczesnego wideomarketingu.

Według badania Wyzowl, prawie 70% ankietowanych stwierdziło, że chciałoby dowiedzieć się o produktach lub usługach poprzez krótkie filmy. Artykuły tekstowe i infografiki spadły odpowiednio o 18% i 4%. Również w Wyzowl dzienna konsumpcja wideo wzrosła ze średnio 1,5 godziny w 2018 roku do 2,5 godziny w 2021 roku.

Mając możliwość wyboru medium, ludzie wybierają wideo. Szukasz więcej odpowiedzi na pytanie „Dlaczego marketing wideo jest tak skuteczny?” Czytaj dalej, aby uzyskać wiele przydatnych powodów i statystyk. Obejrzyj jak powstaje film szkoleniowy w Warszawie.

Filmy publikujemy w każdy poniedziałek.

Tak.KażdyPoniedziałek.

3 sprawdzone powody, dla których marketing wideo jest tak skuteczny
1. Ludzie chcą oglądać filmy
Oglądalność filmów marketingowych wzrosła wykładniczo w ciągu ostatniej dekady. W YouTube ludzie oglądają miliard godzin filmów dziennie. Strona główna YouTube Ponadto eksperci przewidują, że do 2022 r. ponad 80% ruchu w sieci będzie pochodzić z filmów. Ludzie wyszukują filmy z niespotykaną wcześniej częstotliwością. Jeśli Twoja firma nie dostrzega znaczenia marketingu wideo dzięki takim statystykom, tracisz naprawdę niesamowite możliwości marketingowe . Wskazówka dotycząca marketingu wideo: wypróbuj różne typy filmów z odbiorcami Wypróbowanie różnych stylów wideo może pomóc Ci zrozumieć, czego odbiorcy oczekują od Twojej firmy i publikowanych treści. Możesz:

Daj ludziom wgląd w swoje działania biznesowe dzięki filmom zza kulis
Pochwal się swoimi produktami dzięki filmom demonstracyjnym
Wykorzystaj swoją wiedzę branżową dzięki filmom edukacyjnym lub instruktażowym
2. Ludzie korzystają z filmów w mediach społecznościowych
SproutSocial informuje , że 50% ludzi woli angażować się w filmy na różnych platformach społecznościowych. Na samym Facebooku co miesiąc ponad 1,25 miliarda ludzi korzysta z funkcji Oglądaj wideo. Nawet użytkownicy Twittera uwielbiają wideo. W rzeczywistości tweety z filmami wykazują zaangażowanie w tempie 10 razy wyższym niż w przypadku tweetów bez filmów. Korzystanie z reklam wideo na Twitterze może również pomóc w obniżeniu o połowę kosztu zaangażowania. reklama wideo HBO max na Twitterze Niezależnie od tego, czy chcesz reklamować się w mediach społecznościowych, czy udostępniać posty organicznie , nie możesz się pomylić z marketingiem wideo dla biznesu. Statystyki dowodzą, że ludzie aktywnie angażują się w treści wideo w mediach społecznościowych , więc zdecydowanie chcesz rzucić czapkę na ring. Szukasz specjalistów od reklamy? Odwiedź Soulseedmedia Warszawa.

Wskazówka dotycząca marketingu wideo:

Dostosuj swoje filmy do każdej platformy mediów społecznościowych

Niezależnie od tego, czy korzystasz z Facebooka, Instagrama, LinkedIn, czy wszystkich powyższych, musisz pamiętać, że jeden film może nie być dobrze tłumaczony na wielu platformach bez dostosowań. Możesz:

Wypróbuj różne orientacje: przełączaj się między pionowymi i poziomymi filmami w zależności od tego, gdzie publikujesz. Jeśli udostępniasz filmy jako historię na Instagramie, najlepiej sprawdza się wideo w pionie.
Zwróć uwagę na długość filmu: 15-minutowy samouczek może działać dobrze na YouTube, ale trzyminutowy przegląd może działać lepiej na Facebooku.
3. Ludzie korzystają z filmów, aby pomóc w podejmowaniu decyzji zakupowych
Google informuje, że ponad 55% osób ogląda filmy podczas zakupów. Ponadto Wyzowl twierdzi, że 84% osób kupiło produkt lub usługę z powodu filmów marketingowych, a 96% osób zwróciło się do explainerów, aby dowiedzieć się o różnych produktach i usługach. Wideo jest nawet skuteczne w generowaniu konwersji , a 84% ankietowanych marketerów twierdzi, że dzięki marketingowi wideo pozyskało potencjalnych klientów. Można śmiało powiedzieć, że znaczenie wideo dla konsumentów będzie tylko rosło w nadchodzących latach. Służy jako narzędzie, które pomaga klientom w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Wskazówka dotycząca marketingu wideo: pokaż swoje produkty lub usługi w akcji

Osoby przeglądające strony internetowe nie mają możliwości zobaczenia Cię osobiście ani przetestowania Twoich produktów przed dokonaniem zakupu, więc musisz im to zapewnić za pomocą wideo. Możesz:

Udowodnij, że Twoje produkty działają: rejestruj produkty używane przez Twój zespół lub klientów w naturalnym otoczeniu
Daj ludziom widok zza kulis: uzyskaj nagranie swojego zespołu podczas pracy
Teraz powinieneś lepiej zrozumieć znaczenie marketingu wideo. Ale jakie trendy będą kształtować krajobraz wideo w 2021 roku i później?

2 kluczowe trendy wideo w 2021 r.
Aby uzyskać pełne wyjaśnienie aktualnych trendów wideo, zapoznaj się z naszym wpisem na blogu (i wideo) na ten temat.

 

1. Mobilne wideo
Zawsze mamy pod ręką nasze telefony na kolejną instagramową chwilę. Ale uwielbiamy też oglądać filmy na naszych telefonach. W rzeczywistości jesteśmy 1,5 raza bardziej skłonni oglądać filmy na naszych telefonach. Planując filmy marketingu mobilnego , pamiętaj, że użytkownicy prawdopodobnie będą oglądać je na małym ekranie, co oznacza, że ​​powinieneś:

Uprość grafikę wideo, aby zmniejszyć bałagan
Użyj minimalnego tekstu, aby ułatwić czytanie
Łatwe udostępnianie filmów
Rozważ wideo pionowe lub kwadratowe w zależności od platformy
Dodaj napisy dla użytkowników, którzy oglądają bez dźwięku
2. Filmy o majsterkowaniu
Nie musisz zatrudniać ekipy filmowej, aby wyprodukować świetny film. Wystarczy świetny pomysł i telefon z możliwością nagrywania wideo. I może też dobre oświetlenie. Aparaty telefoniczne ewoluowały szybko, a niektórzy filmowcy używają nawet telefonów do kręcenia teledysków i innych profesjonalnych projektów. Jeśli Lady Gaga potrafi nakręcić teledysk iPhonem, Ty też możesz go użyć, aby przekazać swoją wiadomość. Treść Twojego filmu ma większe znaczenie niż sposób jego wyprodukowania. Planując swój film o majsterkowaniu:

Określ swoje cele, aby wszystko, co rejestrujesz, było zgodne z celami biznesowymi
Utwórz scenariusz lub zarys tego, co chcesz w swoim filmie
Trzymaj telefon jak najbliżej swojego talentu wideo (jeśli dotyczy), aby uzyskać wyraźniejszy dźwięk
Fotografuj w cichym otoczeniu
Wykorzystaj naturalne oświetlenie na swoją korzyść
Jeśli kręcisz swój film w jednym ujęciu (lub jeśli jest on transmitowany na żywo), nie ma potrzeby edytowania! W przypadku filmów, które wymagają edycji, istnieje wiele bezpłatnych narzędzi do edycji, które spełnią Twoje potrzeby.

I dlatego marketing wideo jest tak skuteczny!
Jeśli chcesz zagłębić się w edycję wideo, ale potrzebujesz pomocy w rozpoczęciu, skontaktuj się z naszym zespołem ! Wiemy, jak tworzyć olśniewające filmy, które przynoszą rezultaty naszym klientom.