Najczęstsze kontuzje na nartach

Najczęstsze kontuzje na nartach

Kiedy jazda na nartach lub snowboardzie jest częścią twojego życia, prędzej czy później każdy robi swój czas. Urazy są niefortunną rzeczywistością ślizgania się po śniegu, niezależnie od tego, czy jest to niewielkie zwichnięcie, czy złamanie kończące sezon. Ale chociaż zdarzają się wypadki, istnieją kroki, aby uniknąć wielu górskich wpadek.

Pomyśl o tym jako o zapobiegawczej konserwacji twojego ciała.

Zacznijmy od najczęstszych urazów, zaczynając od stawu, który wydaje się być najbardziej nękany zimą: kolana. Przerażające akronimy ACL (przednie więzadło krzyżowe) i MCL (przyśrodkowe więzadło poboczne) to typowe tematy rozmów w miastach narciarskich; zawsze wydaje się, że jest ktoś, kogo znasz, kto zerwał (lub przynajmniej zwichnął) jedno lub więcej z tych ważnych więzadeł. To najczęstsza kontuzja na nartach.

Skręcenie MCL to najczęstsza dolegliwość, odpowiadająca za 20-25% wszystkich urazów narciarskich, dotykająca głównie początkujących i średniozaawansowanych narciarzy podczas jazdy pługiem śnieżnym lub pługiem Christie. Jednak zaawansowani narciarze mogą całkowicie rozerwać MCL, chwytając za krawędź, która nagle wyrzuca kolano na zewnątrz.

POWIĄZANE: Wskazówki od sportowców wyczynowych dotyczące powrotu do zdrowia po kontuzji

Środki zapobiegawcze obejmują kondycjonowanie quadów przed sezonem (przysiady, dziecko!), odpowiednią wartość wypuszczania wyregulowaną w wiązaniach oraz unikanie zbyt szerokiego ustawienia pługa śnieżnego przez początkujących.

Upadek wyścigów alpejskich

Nie wszystkie wypadki narciarskie są sobie równe. Ten alpejski biegacz wyszedł bez szwanku.
Pęknięcie  jest jednym z najczęstszych urazów kończących sezon dla instruktorów narciarstwa. Czasami łatwo ją przeoczyć i często jest późno diagnozowana. Najczęstszą przyczyną jest upadek ze skręceniem do tyłu lub „noga fantomowa”, połączenie upadku z ramieniem pod górę, brak równowagi u narciarza do tyłu, opadnięcie bioder poniżej kolan i całkowity odciążenie narty pod górę.

Niektóre ze scenariuszy, które to powodują, obejmują próbę wstawania podczas ruchu podczas upadku i próbę wyjścia z pozycji poza równowagą. Kilka sposobów na uniknięcie możliwości zerwania listy:

1. Trzymaj kolana zgięte podczas upadku. Nie wyprostuj całkowicie nóg
2. Kiedy jesteś na dole, pozostań na dole.
3. Trzymaj ręce w górze i do przodu. Nie pozwól im ciągnąć się za tobą.
4. Uważaj na skoki, aby nie wylądować na „tylnym siedzeniu”. Siła może łatwo rozerwać.

Proszek narciarski do kontuzji kolana

Urazy pleców są również powszechną, ale niefortunną częścią sportu. Złamania kręgosłupa mogą wystąpić podczas zderzenia poprzez zgięcie/przeprost lub kompresję (skorpion nad piętami jest powszechnym mechanizmem dla snowboardzistów). Urazy mięśni mogą wystąpić podczas próby podnoszenia ciężkich przedmiotów (na przykład pomagania przyjacielowi wstać), a także ciągłego wstrząsu podczas jazdy na wyboistym terenie, takim jak muld.

Najlepszym sposobem na uniknięcie kontuzji jest upewnienie się, że twoje ciało jest odpowiednio przygotowane. Oznacza to wzmocnienie mięśni tułowia i nóg przed rozpoczęciem sezonu. I nie zapomnij się rozciągnąć! Tak wielu kontuzjom można zapobiec, jeśli narciarze i snowboardziści poświęcą czas na utrzymanie giętkości i elastyczności mięśni.